Framing: de impact van taal bij techniekpromotie
Framingonderzoek kan helpen om de onderliggende, veelal meer onbewuste verhalen op te halen die een rol spelen in de beeldvorming van de technische sector. Via de juiste frames kunnen jongeren een toekomst in techniek gemakkelijker op zichzelf betrekken. Door strategisch te framen wordt communicatie aantrekkelijker, duidelijker en effectiever. Taalstrateeg Sarah Gagestein deed onderzoek naar framing, en de impact van taal bij techniekpromotie. Op deze pagina kunt u het onderzoeksrapport downloaden.
Drie tips van Sarah
Sarah laat zien hoe framing ingezet kan worden door uw onderwijsinstelling of bedrijf. Hier alvast een paar tips, meer tips leest u in de resultaten van het framingonderzoek.
Whitepaper De kracht van taal en beeld
Naar aanleiding van de onderzoeken van Sarah Gagestein en Rutger van den Berg is de whitepaper De kracht van taal en beeld in de beeldvorming van techniek geschreven. Benieuwd naar de 11 frames die Sarah identificeerde en de praktische adviezen die ze hierover geeft? Download dan deze whitepaper dan bovenaan deze pagina.
Meer weten?
Wil je meer weten over beeldvorming? Kijk op de kennisbank van Platform Talent voor Technologie.